October 20, 2017, 02:30:13 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
 
   Home   Help Pravilnik Staff List Login Register imdb google filmske radosti kontakt  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Lisbon story (Wim Wenders, 1994)  (Read 3192 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
vinston
Admin
*****
Offline Offline

Gender: Male
Location: Beograd
Posts: 4,713



WWW
« on: January 15, 2009, 10:05:24 AM »

http://www.filmske-radosti.com/Slike/Lisbon story.jpg
Lisbon story (Wim Wenders, 1994)

IMDB

Producent:Paulo Branco, Ulrich Felsberg, Wim Wenders   
Scenario:Wim Wenders

Muzika:Jürgen Knieper, Madredeus

Uloge:
Rüdiger Vogler    ...    Phillip Winter
Patrick Bauchau   ...    Friedrich Monroe
Vasco Sequeira   ...    Truck Driver
Canto e Castro   ...    Barber
Viriato Jose da Silva   ...    Shoemaker
Joăo Canijo   ...    Crook
Ricardo Colares   ...    Ricardo
Joel Cunha Ferreira   ...    Zé
Sofia Bénard da Costa   ...    Sofia



Konachno je doshao i ovaj film na red. Prvo sam imao problema sa uchitavanjem diska. Posle nekog vremena sam ubacio disk i nekim chudom bez problema ga je uchitao. Samo sam ga prebacio na hard za svaki sluchaj, da se ne desi opet neko chudo pa da ne mogu da ga odgledam. Pochinajo sam nekoliko puta, ali nikako da uhvatim onaj osecaj. Eto sinoc sam rekao da cu da ga gledam bez obzira na sve.

Moram da priznam da je itekako vredelo chekati. Veoma su retki ovakvi filmovi. Mislim da sam poslednji ovako charoban film odgledao josh pre nekih godinu, dve dana, Out of Rosenheim (1987). Ni sam ne znam shta me je to privuklo ovom filmu, ali zaista me odushevio i nakon filma sam osecao neko blazenstvo. Tako je isto i sa ovim filmom. Jednostavno ima neshto u sebi shto te mami, i ishekujesh svaki minut sa nestrpljenjem.

Filip Vinter je krenuo put Portugala. Prijatelj Fridrih ga je zvao da hitno dodje, jer je blizu zavrshetka svog filma o Lisabonu, i neophodan mu je Filip. Inache Filip je majstor za zvuk. Negde na pola puta mu je pukla guma od automobila i stao je da je zameni. Kada je hteo da baci klin, na koji je naishla njegova guma, sluchajno je gurnuo dobru gumu koja se otkotrljala u jezero. To je bio samo pochetak filma. Zatim mu je prokuvao neki deo na autu, zatim otpao auspuh, da bi na kraju skroz crkao. Uspeo je nekako da dodje to Lisabona i da nadje kucu u kojoj je odseo Fric, ali njega nigde nema (pojavljuje se tek na kraju filma, a tada i otkrivamo zashto ga nje bilo). Tako je Filip otpocheo svoju malo avanturicu u potrazi kako za Fricom i za zvukom za film. Negde na pola chuje predivna muzika, ispostavlja se da je to Madredeush. U punom sastavu. Jesam li vec rekao kako je predivna muzika?

Film je manje vishe u jednoj liniji. Nema nekih velikih oscilacija, osim kada se chuje Madredeush u pozadini. I pomalo je usporen, ali veoma malo, ipak je to Venders. Sijao je u punom sjaju, bash sam se zapitao posle filma, shta mu bi da snimi "Palermo shooting". Jer su ova dva filma po filozofiji nebo i zemlja. Pojavljuju se i neki klinci koji posmatraju svet kroz objektiv kamere. Konstantno su neshto snimali. Na kraju su terali Filipa da sedne sa njima i da gledaju shta su sve snimili tog dana. Rudiger Fogler koji glumi Filipa, maestralno je odradio svoj posao. Ma gluma inache je bila savrshena ceo film je savrshen.

Ko nije gledao, neka ne gubi vreme.
« Last Edit: September 02, 2009, 06:48:10 PM by vinston » Logged

Ti, budalo! Zamišljaš da ja cvetam da bih bio viđen? Cvetam zbog sebe, jer mi to pričinjava zadovoljstvo, ne zbog drugih! Moja radost se sastoji u mom postojanju, mom cvetanju!
irenica
Član
**
Offline Offline

Gender: Female
Posts: 121



« Reply #1 on: January 16, 2009, 05:57:00 PM »

Ako smem da pitam... ?ta je su?tina filma  ?
Logged
vinston
Admin
*****
Offline Offline

Gender: Male
Location: Beograd
Posts: 4,713



WWW
« Reply #2 on: January 16, 2009, 09:21:26 PM »

Ako smem da pitam... šta je suština filma  ?
Jesi gledala film?

Fric je tu u stvari glavni lik . Jeste da se on pojavljuje tek na kraju filma, ali zapravo se sva radnja oko njega vrti. On je nezadovoljan u zivotu. Hoce neshto da promeni. Zato je i odustao od snimanja svog filma. Kaze necu da se Lisabon vidi mojim ochima vec onakakv kakav je. Zato je kameru stavio na ledja i snimao je dok je hodao pa shta je uhvatio i kakav je kadar to vec ne zavisi od njega. A Filip je lik koji ce predstavljati njegovu zvezdu vodilju i osobu koja ce mu pomocu da se vrati na stazu.

Ne treba olako odustati od stvari koji ti zivot znache samo zato shto si negde prochitao ili chuo neku loshu kritiku ili komentar na svoj rad. Chesto se deshava da umetnici malo oslabe sa zivcima, pa dignu ruke od svega. Misle da su nishtavni, da ih niko ne ceni, mada im to nije cilj. Ne shvataju da upravo tim radom mogu da utichu na druge i da menjaju zivote, jer bez njih ovaj svet bi bio veoma sivo mesto za zivot. Samo trebaju da imaju vishe samopouzdanja i da vishe veruju u svoj rad.

evo i poruke koju je Filip ostavio Fricu.

Ovo je poruka za Friedricha.Kralja Šubretarskih Prikaza.
Dzigu Vertova devedesetih!
Einsteina neviđenih prikaza. Ne brini, nije za gledanje.
To je samo poruka u boci. Tačnije, u džaku
Veoma smešno, Wintere!!-Kapiraš džakove, zar ne?
Ti si džakdžija. "Ti si mor?."
"Jesi li se ti izgubio? Tebe su ti prikazi prevarili."
"Sad si u ćorsokaku, licem uz zid."
"Okreni se, ponovo veruj svojim očima."
"Ne, nisu ti na leđima."
"Veruj toj matoroj kanti."
"Još može praviti 'pokretne slike'. Zašto tražiti život na kratkotrajne prikaze..."
"...kada možeš praviti one nezamenjive? Svojim srcem, na magičnom celuloidu.""
« Last Edit: September 02, 2009, 09:19:52 PM by vinston » Logged

Ti, budalo! Zamišljaš da ja cvetam da bih bio viđen? Cvetam zbog sebe, jer mi to pričinjava zadovoljstvo, ne zbog drugih! Moja radost se sastoji u mom postojanju, mom cvetanju!
irenica
Član
**
Offline Offline

Gender: Female
Posts: 121



« Reply #3 on: January 16, 2009, 11:11:19 PM »

Naravno, zato sam te i pitala, ne?to si ba? ?tedeo reči u ovoj recenziji  Ali, pročitala sam i ovaj hidden content i sada ka?em- sviđa mi se kako razmi?lja? ponekad 
Logged
wolfvaga
Moderator
*****
Offline Offline

Gender: Male
Location: Srbija
Posts: 613


Lupus in fabula :)


« Reply #4 on: January 16, 2009, 11:44:42 PM »

Odgledao sam ovaj film barem tri puta, mada poslednji put poodavno (ima jedno 3 godine, manje vise). Jedan je od najlpse snimljenih evropskih ostvarenja, barem po mojoj nomenklaturi.

Sto se samih utisaka tice, onako bez spojlera, jedan od najjacih utisaka koje nosim je da se ovaj film medju prvima bavio kulturoloskom strukturom tako raznolike Evropske zajednice. Spolja nema granica, ljudi su svi prilicno slicni, ali kad se malo zagrebe...

Inace, svi ljudi koje znam koji su bili u Lisabonu kazu da je to jedan od najzanimljivijih gradova na svetu. Ne toliko izgledom, koliko svim onim sto nosi. A poseban pecat mu daje Tejo...

Za kraj, Madradeus mi pre ovog filma nije bio mogo zanimljiv. Sada itekako volim da ih pustim s vremena na vreme. Portugalska muzika, iako ima mediteranski smek, ipak ima sta da pruzi unikatnog i zanimljivog...

Post Merge: January 16, 2009, 11:45:51 PM
edit: Izvini Zoki, ipak nisam izdrzao. Po meni, mesto mu je ovde
Logged
vinston
Admin
*****
Offline Offline

Gender: Male
Location: Beograd
Posts: 4,713



WWW
« Reply #5 on: January 17, 2009, 09:41:18 AM »

Naravno, zato sam te i pitala, nešto si baš štedeo reči u ovoj recenziji   Ali, pročitala sam i ovaj hidden content i sada kažem- sviđa mi se kako razmišljaš ponekad  

Nisam hteo mnogo da otkrivam u recenziji, reko valjda cu nekog zainteresovati da ga odgleda, ako vec nije.
hehe, eto vidish da mozemo bez problem da se slozimo oko nekih stvari  

@ wulfic

Pa po onome shto se dalo iz filma videti deluje kao predivan grad + izlazi na more, tako da je to dotatni plus. Inache planiram da odem do Lisabona, chim skupim malo vishe kesha, sam ili sa nekim.

nema veze  
« Last Edit: September 02, 2009, 09:21:06 PM by vinston » Logged

Ti, budalo! Zamišljaš da ja cvetam da bih bio viđen? Cvetam zbog sebe, jer mi to pričinjava zadovoljstvo, ne zbog drugih! Moja radost se sastoji u mom postojanju, mom cvetanju!
irenica
Član
**
Offline Offline

Gender: Female
Posts: 121



« Reply #6 on: January 19, 2009, 12:26:15 PM »

Pa ** mogao bi da nam organizuje? neku ekskurzijicu do Lisabona, ima nas jo? bar 2-je zaintersovanih... jel tako wolf-ić? 
 PLEASE?!?  :krug
Logged
wolfvaga
Moderator
*****
Offline Offline

Gender: Male
Location: Srbija
Posts: 613


Lupus in fabula :)


« Reply #7 on: March 31, 2011, 11:32:03 PM »

U moru zanimljivosti koje čovek istražuje u životu, tendenicje ka lepom i doživljaju istog predstavljaju poseban entitet. Iz toga se stvara afinitet, koji se možda negde može poistovetiti  sa putem. Dugačkom cestom, kojom se pojedinac neprestano kreće. Krajolici se smenjuju, izazivajući manje ili više pažnje, ali autostrada, kao i unutrašnja potreba (ma u kom stepenu bila ostvarena ili se poseže ka njenom ostvarenju) nikada ne miruju. Bez tendenicje ka stvaranju izvesnog simbolizma ili nečeg višeg od slučajnosti, utisak je da ima malo autora koji ovu potrebu uzimaju za centralni motiv u svom stvaralaštvu i da uspevaju da njome tako dobro manipulišu kao Venders, čak iako često prave Road-filmove. Čini se da bukvalno svaka priča o svakom njegovom filmu može početi na isti način-fascinacijom o ovoj fascinaciji velikog nemačkog reditelja. I da je svakako nikada ne treba prenebregnuti, ma o kom njegovom ostvarenju da se radi.
    
Filip Vinter, posle dužeg otsustva (o kojem, pored nagomilane hrpe pisama, razglednica, novina i svakakve pošte govori i gips na nozi), po povratku kući iskopa razglednicu iz Lisabona, koju šalje njegov dugogodišnji saradnik, Fridrih, koji pokušava da kroz kameru Dzige Vertova pretstavi glavni grad Portugala. Fric kuka o ćorsokaku i moli za pomoć. Filip, inače vrstan tonac, odmah spakuje svu opremu i krene automobilom na put preko pola Evrope. Na tom putu se smenjuju vreme, različite muzika, jezici. Ostavljaju dovoljno prostora za razmišljanje vozaču koji želi da ostane usredsredjen. No, način na koji stiže u Lisabon ipak je manje konvencionalan. A ono što tamo zatiče potpuno je drugačije od njegovih očekivanja, ma koliko bio otvoren ili tolerantan po prirodi.

Ma kako pokušali da objesnimo ovo delo, i ma gde pošli u razmotavanju istog, teško bi bilo uhvatiti linearan siže u nanosima autora, u kadrovima ili razgovoru izmedju protagonista. Ponovo okosnicu ekipe predstavlja ambijent, lokalni ljudi, dok glumci tek diskretno popunjavaju praznine, daju nadogradnju samom delu, glazuru. Mada je Filip Vinter (tumači ga maestralni Rüdiger Vogler, u većini reinkarnacija) jedan od čestih posetilaca filmskih putovanja Vima Vendersa, Lisabonska priča je možda i jedina prava njegova priča, ona koja njega pokazuje u pravom svetlu. Da, on je glsvni junak na još nekim mestima i ulazi na još nekim stanicama Vendersove karijere, ali ni jedan od tih filmova nije tako dobro predstavio blagost, kreativnost i znatiželju Filipa Vintera. Na neki način, on je možda i jedini pravi alter-ego samog autora. Otuda Lisabonsku priču lako možemo gledati kao najličniji njegov film. U tome ima poetične, lične pravde, jer stalno ostaje utisak da je film potcenjeniji nego što zaslužuje (ili da su Vendersovi filmovi hermetični ili nedovršeni). Pogotovu zbog vrlo aktivnog kreativnog doprinosa fado grupe Madradeuš, čija je muzika dovoljna inspiracija za suštinski komentar.
 
U pričama koje dotiču Lisabon, bilo kao protagonistu, bilo kao pozadinu, mizanscen, malo je takvih koji su uspeli da uhvate suštinski ritam ovog grada kao ovaj film. Ili barem meni ta predstava najviše godi i odgovara. Posebno u ličnom utisku podvlačim činjenicu da autor sopstvenim iskonskim kretanjem uspeva da savršeno dočara jedan trenutak, bilo aktuelan ili vanvremen (a što u mnogome zavisi od volje samog posmatrača). Upravo onaj trenutak koji uspeva da ukroti ksenofobičnost, kako pojedinca koji ga doživljava, tako i rase kojoj pripada, prihvatajući na taj način (i voleći) razlike izmedju ljudi medju kojima se obreo. Nije li upravo to sustinna ujedinjavanja Evrope? Verovatno jeste. Iako se o tome načelno može mnogo dobrog reći, vrlo ga je teško primeniti u konkretnoj situaciji. Kvalitet plus i jeste pokušaj da se Zapad rascepka, dočara u svim svojim razlikama i neslaganjima.

Naravno, Venders ostaje dosledan i svojim ličnim fascinacijama, kontemplacijama, pa i možda pomalo i previše isprazan u filosofiji spostvene vizure kojom popunjava priču. Sam tok ima dosta grananja, sitnica koji su autoru zanimljivi, a koji samo ostvarenje čine sadržajnijim, što ostavlja dodatno povoljan utisak.

Čini se da je Venders uspeo, kao retko kad u svojoj karijeri, da uklopi sve krivine sopstvene kreativnosti i donese jedan celovit i uverljiv film. Upravo zbog ove činjenice smatram da ga treba uvek gledati na drugačiji način, svaki put iznova nalazeći sitnice koje ga čine još celovitijim. Ovo je, bey sumnje, film Vima Vendersa koji najviše volim i rado ga svrstavam u one koji popravljaju raspoloženje, plene svojom pozitivnošću, što je redak slučaj.
« Last Edit: April 01, 2011, 02:56:12 PM by vinston » Logged
Pages: [1]   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
Sredio Vinston | Početna | Online projekcije | Kontakt | Recenzije | Preporučujemo

SMF customization services by 2by2host.com
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.251 seconds with 23 queries.