September 02, 2014, 09:47:58 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
 
   Home   Help Pravilnik Staff List Login Register imdb google filmske radosti kontakt  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Iklimler (Nuri Bilge Ceylan, 2006)  (Read 766 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
wolfvaga
Moderator
*****
Offline Offline

Gender: Male
Location: Srbija
Posts: 612


Lupus in fabula :)


« on: January 11, 2009, 07:16:09 PM »

http://img218.imageshack.us/img218/2199/iklimlerno8.jpg
Iklimler (Nuri Bilge Ceylan, 2006)


rezija..........Nuri Bilge Ceylan
scenario..........Nuri Bilge Ceylan
fotografija..........G?khan Tiryaki
uloge:
Nuri Bilge Ceylan..........Isa
Ebru Ceylan..........Bahar
Nazan Kirilmis..........Serap
Mehmet Eryilmaz..........Mehmet
Arif As?i..........Arif
Can Ozbatur..........Guven
Ufuk Bayraktar..........Taxi Driver

     Na Turskom tlu ljudi zive od praistorije. Gdegod da covek odluci da stane, pogotovu u zapadnom delu, moci ce da vidi ostatke iz grckog ili rimskog perioda, koji su cesto monumentalniji od onih kojima se matice dice. I covek im slobodno moze prici, opipati ih, ostiti duh vremena, odlutati. Kada ovaj raj za ljubitelje antike stavimo u avan sa cinjenicom da je Mediteran tako magicno privlacan za turiste, na kraju svi volimo da odemo na more, sve to izgleda kao magicna prica. Samo, koliko ljudi ce se zapitati sta zapravo stoji u pozadini ovih idilicnih slika.
     Isa je sredovecni univerzitetski profesor koji se zabavlja sa dosta mladjom zenom. U zivotu mu je sve sredjeno: zivi u Istanbulu, ide na odmor u Kas, uglavnom van sezone da bi izbegao buljuk turista, skuplja materijal za tezu, fotografise mnogo, spava na fioci zato sto ga bole ledja. On i Bahar su vec dugo zajedno i odavno nemaju o cemu da razgovaraju. Idiferentnost s njegove strane i pucece rakcije sa njene uzrokuju njihovo potpuno udaljavanje na tom odmoru i raskid. Definitivan. On se vraca poslu u Istanbul, pronalazi ponovo staru ljubavnicu, vidja se s roditeljima i prijateljima. No, da li zaista oseca to sto je saopstio Bahar?
     Ovo je moj prvi susret sa Turskom kinematografijom. Jesam citao dosta o njihovom zatvorenom sistemu, ali nista do sada nisam gledao. Pored toga da je osnovni tekst (kojeg bas i nema mnogo) na Turskom gledalac nikada ne bi primetio da se ne radi o , recimo, italijanskom ili grckom filmu. Dakle, prva stvar koja upada u oci je evropski smek, dugih kadrova i lepih fotografija koje nam autor sklapa. Sve ovo sa sadrzajem nama, pomalo nepoznate, Turske kulture i predela. A iako je radnja relativno spora, ona ima svojih upecatljivih scena, dosta zadrzavanja na detaljima (sto po meni nije slucajno) i zanimljiv tok, lagan ali niposto dosadan i naporan za pracenje, sto retko polazi za rukom autorima koji vole da se bave metafizickim  tematikama.
     Pricu o antici s pocetka produbljujem zapazanjem da slucajnosti u okostalosti nema. Iako su likovi prilicno stereotipni i nerazradjeni, autor se ipak dotice nekoliko bitnih cinjenica: ukupnim odnosom starijeg muskarca i mlade zene, razlozima zasto on bira nju, zasto ona njega (i mora se priznati da je autor dosta dobro dao objasnjenja za pitanja koja je otvorio na pocetku price) i kakve su okolnosti oko tog para. Dodajem tu cak i razliku izmedju turskog zapada i istoka koji su opste poznata prica koja poodavno muci ovu zemlju, kad je unutrasnja politika u pitanju. Ovde je to, doduse, u fukciji price, ali ostavlja pitanje: da li prosecni gledalac van Turske moze da razume tu razliku i tananu crtu samog nacionalnog karaktera?
     Iako sama poenta price ne izlazi tako lako na videlo, bez da se razmisli o njoj, propust ovog ostvarenja se pre svega svodi na stereotipni tok osnovne radnje, koji posmatraca ostavlja prilicno nezadovoljnim posle gledanja filma. Znam da mene definitivno jeste. To je stvar koja se razmisljanjem ne moze ispraviti. Takodje, sami likovi su prilicno nezanimljivi i nerazradjeni, pa ni nekoliko vrlo upecatljivih scena (u kojima se zapitate dali uopste gledate turski film) ne moze da nadoknadi ovaj propust...
     Zanimljiv pokusaj. Meni se film dopao vizuelno, ali ma previse mana da bih ga uvrstio u Panteon najboljih evropskih ostvarenja koje sam imao prilike da pogledam. 8/10...
« Last Edit: January 11, 2009, 08:04:34 PM by vinston » Logged
zevsonja
Moderator
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 2,400



« Reply #1 on: April 26, 2012, 03:18:11 AM »

  ovaj film me je oduvao sa par predobrih scena. ma, bre, genijalnih!!

kada je kod one shvaleke prvi put dosao pa kada se rvu i cupaju.. jeza!! ili scena plazi, to je takodje stvarno sjajno osmisljeno

 uskoro cu se valjda vratiti svim ovim filmovima. idu odilcno uz kislovskog. 
Logged

Vi slepi, vi gluvi, vi sebicni ljudi
sto pravite buku bez reda i smisla
bez zasto i zato
za koga i kako

bez pitanja koje bi mozda osusilo
ponosni osmeh na licu bez suza
na licu sto nikada obraz okrenulo nije
wolfvaga
Moderator
*****
Offline Offline

Gender: Male
Location: Srbija
Posts: 612


Lupus in fabula :)


« Reply #2 on: April 26, 2012, 04:09:56 PM »

Slazem se... Mada im je ritam i energija potpuno drugacija, kao i kulture iz kojih dolaze (pa i epohe, kad je film u pitanju), vrlo lako bih mogao da ih uklopim u zajednicko gledanje .
« Last Edit: April 26, 2012, 04:13:38 PM by wolfvaga » Logged
Pages: [1]   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

kinoteka dob mondovizija
Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
Sredio Vinston | Početna | Online projekcije | Kontakt | Recenzije | Preporučujemo

SMF customization services by 2by2host.com
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.094 seconds with 22 queries.