Filmske radosti - Logo

You are here

Recenzije

Cudna suma

Imao sam priliku da pogledam novo ostvarenje Sabolča Tolnaja „Čudna šuma“, koji je domaću premijeru imao na festivalu „Sinama Siti“ u Novom Sadu, a uskoro bi trebalo da se prikaže i na nekim festivalima.

Retko je sazrevanje i razvoj jednog autora, koja god umetnost bila u pitanju, toliko uzbudljivo pratiti kao ono Pedra Almodovara. Bio je mlad, jak, sirov, ekstreman, duhovit, perverzan i estetski beskrupulozan, kada se, tek prispevši pod šatru, bezobrazno precizno katapultirao u sam centar glavnog reflektora dotle muljavog provincijskog cirkusa, znanog pod imenom evropski film.

Prizor srebrnog, nаoštrenog bumerаngа koji leti preko аustrаlijskenpustinje i seče prste jeste dаnаs deo svetske filmske bаštine. Svo nаsilje, inventivnost i kulturološkа trаdicijа koji su složeni u sekvencu zаmišljenu kаo komičnu pokаzuju dа film „Drumski rаtnik“ nije delo koje uključuje isključivo iscepаne kožne kostime i postаpokаliptičnu nedođiju gde se plemenа bore zа gorivo.

Sedam

Dug je i težak put koji iz pakla vodi ka svjetlu – prve su riječi serijskog ubice Johna Doea, upućune detektivima Millsu i Somersetu u filmu Sedam (1995) Davida Finchera. Ipak, mračna atmosfera pakla – Fincherov pogled na svijet – ne samo da neće postati svjetlost, već će se o njoj govoriti kao o najvažnijoj odrednici filmskog izražaja ovoga autora. Upravo će mrak, odnosno način upotrebe svjetla i kiša kao standardni elementi jedne postapokaliptične vizije svijeta ostati najvažnija poveznica između početka i vrhunca karijere Davida Finchera.

Noje

U početku beše tišina mraka. Zatim je tvorac, za 6 dana, stvorio svet. I ljudi, kruna tog sveta, odlučiše da kušaju zabranjeno voće sa drveta znanja. Bolno budjenje radja nesigurnosti, radja zavist. Od trojce braće (sinova Adama i Eve), Kain je ubio Avelja. Pobegavši, on (i njegovi potomci) raširili su se po čitavom svetu, praveći gradove i prateći tehnološki napredak. Samo njihov najmladji brat, Set, izabra da prati ideje tvorca, koje je naučio od roditelja.

Već dugo sam pristalica krilatice da je knjiga (roman) uvek bolja od filma. Jedna od retkih isključivosti koju sebi dozvoljavam. Naravno, kako to uvek biva, desi se nešto što ceo tok razmišljanja okrene naglavačke. Ideje su kao mutacije, rekombinuju se, razmenjuju i na kraju se izrodi nešto što menja percepciju. Čak i suštinu. I onda naletimo na to nešto i ono nam donese intenzivan osećaj, koji prožima celo biće.

Samsara

Ponovnom saradnjom, 20 godina nakon filma „Baraka“, Režiser Ron Fricke i producent Mark Magidson realizuju još jednu globalnu vizuelnu epopeju. „Samsara“ je rezultat petogodišnjeg snimanja na terenu, u 25 država, na pet kontinenata.

Pozicija deteta

Kornelia ima loš odnos sa svojim sinom. Stalno se pita, zašto je to tako, kad je ona isključivo i samo njemu posvećena. Sve ostalo nema tu važnost kao njegova sreća. Ona stalno o tome priča sa najbližim ljudima, žali se. Ne samo na njegovo ponašanje, već i na njegove izbore.

Motevideo, vidimo se

Dugo očekivana saga o ljubavi, mladosti i ispunjenju sna je nastavljena i nije izneverila očekivanja. Ekipa Filmskih radosti je danas na konferenciji za novinare bila u odabranoj publici koja je pretpremijerno videla drugi deo sage o putovanju u Montevideo. Zvanična premijera filma je zakazana za 15. januar u Sava Centru a potom film kreće na veliku turneju po zemlji.

Naked

Haos prostiranja, polegao preko zemlje, kao magla. U njemu mnogo reči. Ljudi koji se pokreću u svim pravcima, prilično neodređeno, bez smisla. Otvaraju oči samo da bi se uverili koliko su slepi, koliko ne mogu da vide.

Pages