Filmske radosti - Logo

You are here

Recenzije

Noje

U početku beše tišina mraka. Zatim je tvorac, za 6 dana, stvorio svet. I ljudi, kruna tog sveta, odlučiše da kušaju zabranjeno voće sa drveta znanja. Bolno budjenje radja nesigurnosti, radja zavist. Od trojce braće (sinova Adama i Eve), Kain je ubio Avelja. Pobegavši, on (i njegovi potomci) raširili su se po čitavom svetu, praveći gradove i prateći tehnološki napredak. Samo njihov najmladji brat, Set, izabra da prati ideje tvorca, koje je naučio od roditelja.

Već dugo sam pristalica krilatice da je knjiga (roman) uvek bolja od filma. Jedna od retkih isključivosti koju sebi dozvoljavam. Naravno, kako to uvek biva, desi se nešto što ceo tok razmišljanja okrene naglavačke. Ideje su kao mutacije, rekombinuju se, razmenjuju i na kraju se izrodi nešto što menja percepciju. Čak i suštinu. I onda naletimo na to nešto i ono nam donese intenzivan osećaj, koji prožima celo biće.

Samsara

Ponovnom saradnjom, 20 godina nakon filma „Baraka“, Režiser Ron Fricke i producent Mark Magidson realizuju još jednu globalnu vizuelnu epopeju. „Samsara“ je rezultat petogodišnjeg snimanja na terenu, u 25 država, na pet kontinenata.

Pozicija deteta

Kornelia ima loš odnos sa svojim sinom. Stalno se pita, zašto je to tako, kad je ona isključivo i samo njemu posvećena. Sve ostalo nema tu važnost kao njegova sreća. Ona stalno o tome priča sa najbližim ljudima, žali se. Ne samo na njegovo ponašanje, već i na njegove izbore.

Motevideo, vidimo se

Dugo očekivana saga o ljubavi, mladosti i ispunjenju sna je nastavljena i nije izneverila očekivanja. Ekipa Filmskih radosti je danas na konferenciji za novinare bila u odabranoj publici koja je pretpremijerno videla drugi deo sage o putovanju u Montevideo. Zvanična premijera filma je zakazana za 15. januar u Sava Centru a potom film kreće na veliku turneju po zemlji.

Naked

Haos prostiranja, polegao preko zemlje, kao magla. U njemu mnogo reči. Ljudi koji se pokreću u svim pravcima, prilično neodređeno, bez smisla. Otvaraju oči samo da bi se uverili koliko su slepi, koliko ne mogu da vide.

Grad

Na Festivalu autorskog filma 2008. godine (u Beogradu) u retrospektivi Živojina Pavlovića pušten je omnibus „Grad” iz 1963, koji je Pavlović režirao u saradnji s Markom Bapcem i Kokanom Rakonjcem. Reč je o jedinom zvanično zabranjenom filmu u jugoslovenskoj istoriji.

The Hobbit: The Desolation of Smaug (Peter Jackson, 2013)

Bilbo i družina nastavljaju dalje, ka Samotnoj planini. Vrlo brzo shvataju da im je za petama Azog i njegova družina varjagi. Ali, u šumi se krije još neko. Sa njim se ne može uvek pregovarati, ali nije ni neprijatelj, što družini, u mračnom i jezivom okruženju, znači bar kratak predah. tako saznaju da ih na putu čeka potpuno izmenjena Mrka šuma. Ne samo zbog vilovnjaka koji žive u njoj, a koji se smatraju najdivljijim i najnepredvidljivijim od svih svoje rase.

Juznjacka uteha

Činjenica da je neki film režirao Volter Hil (Walter Hill) brojnim je gledaocima pre 20ak, 30ak godina bila važnija od one da u njemu nastupa neka velika glumačka zvezda. Volter Hil nikada nije bio „hit mejker” kategorije Spilberga ili Lukasa, no njegovo je ime predstavljalo garanciju vrhunskog filmskog užitka svim onim gledaocima kojima su od posebnih efekata ili pomodnih tema važnije bile snažne priče i još snažniji likovi.

Pasji zivot

Film „Amores Perros“ režirao je meksički reditelj Alehandro Gonzales Injaritu. Sarađivao je sa scenaristom i piscem Giljermo Arijagom na filmovima „Amores Perros“(2000), „21 Gram“(2003) i „Babel“(2006).  Ovi filmovi koriste  fragmentarnu dramaturgiju povezujući nekoliko priča koje na svojstven način utiču jedne na drugu.

Pages