Filmske radosti - Logo

You are here

Recenzije

„Predator” (1987) : Snažni, tehnološki napredni vanzemaljac ubija jednog po jednog člana specijalne vojne jedinice predvođene Arnoldom Švarcenegerom u džungli Centralne Amerike. Kada pobije sve osim jednog, Švarci ulazi u igru i maca dolazi na vratanca, te se postavlja pitanje ko je predator, a ko lovina.

„Mamurluk u Las Vegasu” („The Hangover”, 2009) počinje klasičnom scenom krize srednjih godina: budiš se u pedesetoj, pitaš se ko je ovo dete,  ko je ova žena, zašto mi ispadaju zubi? Dakle, tri drugara se bude u Las Vegasu, ne sećaju se ničega od prošle momačke večeri, znaju samo da im je mladoženja nestao. Tu kreće film noar pošto istražuju tragove sinoćnjih bahanalija u potrazi za mladoženjom.

Goodbye to language 3d

Izašavši iz bioskopa, gledajući svetla grada oko sebe, zapitao sam se- da li sam gledao film, ako je u pitanju film, šta sam zapravo gledao, i, na kraju, da li da ovaj film gledam strogo kao film ili da sebi dopustim širu interpretaciju, pogled na stvari oko njega, skrivene tragove i prečice ka osećanjima koja možda i nisu u direktnoj vezi sa samim ostvarenjem.

Cudna suma

Imao sam priliku da pogledam novo ostvarenje Sabolča Tolnaja „Čudna šuma“, koji je domaću premijeru imao na festivalu „Sinama Siti“ u Novom Sadu, a uskoro bi trebalo da se prikaže i na nekim festivalima.

Retko je sazrevanje i razvoj jednog autora, koja god umetnost bila u pitanju, toliko uzbudljivo pratiti kao ono Pedra Almodovara. Bio je mlad, jak, sirov, ekstreman, duhovit, perverzan i estetski beskrupulozan, kada se, tek prispevši pod šatru, bezobrazno precizno katapultirao u sam centar glavnog reflektora dotle muljavog provincijskog cirkusa, znanog pod imenom evropski film.

Prizor srebrnog, nаoštrenog bumerаngа koji leti preko аustrаlijskenpustinje i seče prste jeste dаnаs deo svetske filmske bаštine. Svo nаsilje, inventivnost i kulturološkа trаdicijа koji su složeni u sekvencu zаmišljenu kаo komičnu pokаzuju dа film „Drumski rаtnik“ nije delo koje uključuje isključivo iscepаne kožne kostime i postаpokаliptičnu nedođiju gde se plemenа bore zа gorivo.

Sedam

Dug je i težak put koji iz pakla vodi ka svjetlu – prve su riječi serijskog ubice Johna Doea, upućune detektivima Millsu i Somersetu u filmu Sedam (1995) Davida Finchera. Ipak, mračna atmosfera pakla – Fincherov pogled na svijet – ne samo da neće postati svjetlost, već će se o njoj govoriti kao o najvažnijoj odrednici filmskog izražaja ovoga autora. Upravo će mrak, odnosno način upotrebe svjetla i kiša kao standardni elementi jedne postapokaliptične vizije svijeta ostati najvažnija poveznica između početka i vrhunca karijere Davida Finchera.

Noje

U početku beše tišina mraka. Zatim je tvorac, za 6 dana, stvorio svet. I ljudi, kruna tog sveta, odlučiše da kušaju zabranjeno voće sa drveta znanja. Bolno budjenje radja nesigurnosti, radja zavist. Od trojce braće (sinova Adama i Eve), Kain je ubio Avelja. Pobegavši, on (i njegovi potomci) raširili su se po čitavom svetu, praveći gradove i prateći tehnološki napredak. Samo njihov najmladji brat, Set, izabra da prati ideje tvorca, koje je naučio od roditelja.

Već dugo sam pristalica krilatice da je knjiga (roman) uvek bolja od filma. Jedna od retkih isključivosti koju sebi dozvoljavam. Naravno, kako to uvek biva, desi se nešto što ceo tok razmišljanja okrene naglavačke. Ideje su kao mutacije, rekombinuju se, razmenjuju i na kraju se izrodi nešto što menja percepciju. Čak i suštinu. I onda naletimo na to nešto i ono nam donese intenzivan osećaj, koji prožima celo biće.

Samsara

Ponovnom saradnjom, 20 godina nakon filma „Baraka“, Režiser Ron Fricke i producent Mark Magidson realizuju još jednu globalnu vizuelnu epopeju. „Samsara“ je rezultat petogodišnjeg snimanja na terenu, u 25 država, na pet kontinenata.

Pages